dimanche 16 octobre 2016

Visite de Preschool


Comme vous l'avez vu lors de votre visite le jour de la pré-rentrée, nous avons organisé la classe de façon à ce que les enfants puissent avoir accès à différents coins, des espaces pensés pour éveiller la curiosité, l'émerveillement et l'envie d'apprendre, de différentes façons. La classe et son aménagement sont très importants, la pédagogie de Reggio Emilia qualifie en effet l'environnement dans lequel les enfants apprennent comme étant lui aussi un enseignant à sa façon. 

Nous vous proposons une petite visite guidée de notre classe: chaque coin accueille des activités qui varient selon les intérêts des enfants et l'aménagement évolue avec eux pour favoriser et stimuler le processus d'apprentissage. 

The first weeks have been a time of building relationships; working closely with the children to create a warm, rich environment  that is welcoming, where they feel comfortable with each other, to explore and to create.






L'accueil du matin
Le moment de l'accueil est très important pour la cohésion du groupe et le démarrage de la journée. Souvent nous prenons le temps de montrer aux enfants des photos ou des vidéos de leur travail, c'est un moment d'échange et de partage précieux. Cela nous permet de comprendre de quoi les enfants ont besoin et envie et d'organiser la matinée de façon à ce que chaque enfant puisse choisir l'endroit de la classe vers lequel il a envie d'aller. 

Looking at a documentation panel of a building project in the construction area  
 
We have added a sign-in to our morning meetings.  This encourages facial and name recognition. 

Le coin des livres

A cozy corner perfect for curling up with a favorite book.





Un petit moment de yoga spontané. Dans le coin des livres les enfants peuvent retrouver des cahiers de documentation, dont un petit livre de yoga créé par les enfants de l'année précédente

Un moment de calme et concentration: le travail de tissage

Le coin des lumières




The imaginative play area

This area has undergone many changes and transitions throughout the past weeks.  It has evolved from small world play, to a forest/tent for camping and hiding away when a child needs a quiet moment.  Recently, we have introduced the webcam + projector into the area so that the children may manipulate some small figurines or marionettes that they have made, and observe how they are projected onto the wall and further into the world that they are creating.



N has decided that the tree is parrot's home.   










The Mini-Atelier









The construction area
Children have taken great delight in shaping this space, in seeing photos of themselves working as well as the structures that they have built.  The space has transformed into a space of construction, collaboration, dialogue, negotiation, imagination, excitement, and magic that continues to grow day after day.


K and E build many structures that are tall.


It's a castle! I'm the king.  I princess!



The addition of a true tower inspires imaginative castle play.





We added the projector to the construction area. 
D has placed a dragon puppet on the projector.. that is flying over the castle the others are working on.






Friday ateliers with Anne Marie

We continue to explore the world of Bruno Munari.







The first weeks of school have been enriching for the children, the teachers and the space.  We have a lovely group of happy, curious, engaged children.  We look forward to seeing how things will continue to evolve throughout the year.  Thank your for visiting our classroom!

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire